8. KİLOMETRE TAŞLARI

timeline

1995

  • KKB 11 Nisan'da kuruldu.
timeline

1999

  • Nisan ayında Kredi Referans Sistemi (KRS) hayata geçirildi.
  • 17 Aralık 1999 tarihinde Bankalar Kanunu’nda yapılan değişiklikle banka, sigorta şirketi ve tüketici finansman şirketleri gibi kurumların yanı sıra BDDK’nın uygun göreceği diğer şirketlerin de KKB’ye üye olabilmesi sağlandı.
timeline

2000

  • Müşteri İtirazları Değerlendirme Sistemi (MİDES) hayata geçirildi.
  • Sahte Bilgi/Belge/Beyan/Başvuru Alarm Sistemi (SABAS) hayata geçirildi.
  • MİDES, bir müşteri itirazının maksimum iki saat içerisinde yanıtlanabilmesine olanak sağlayan elektronik ortama taşındı.
timeline

2001

  • Kredi Hesap Kayıtları’nın yanı sıra Kredi Başvuru Kayıtları da paylaşıma açıldı.
timeline

2002

  • Bilgi Doğrulama Sistemi (BDS) hayata geçirildi.
timeline

2004

  • Bireysel Kredi Notu (BKN) hayata geçirildi.
timeline

2005

  • Kurumsal Büro Sistemi, üyelerin kullanımına açıldı.
timeline

2006

  • MİDES, Bilgi Doğrulama ve Acil Güncelleme Sistemi tamamen online altyapıya sahip interaktif bilgi paylaşım platformlarına dönüştü.
  • Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu’nun 9. maddesinde öngörülen düzenleme kapsamında Limit Kontrol Sistemi (LKS) uygulamaya alındı.
timeline

2007

  • İnternet Sahtekârlıkları Alarm Sistemi (IFAS) hayata geçirildi.
timeline

2008

  • Kurumsal Büro Sistemi’ne ipotekli gayrimenkuller, ihale yasaklıları ve karşılıksız çek bilgilerinin eklenmesiyle veri tabanı zenginleştirildi.
  • SABAS’ın teknik altyapısı geliştirilerek KKB sistemiyle entegre çalışmaya başlaması sağlandı.
timeline

2009

  • Üyeler ile günlük olarak paylaşılan karşılıksız çek bilgilerini sorgulamaya yönelik “Karşılıksız Çek Sorgulama Sistemi” kuruldu.
timeline

2012

  • Hızlı bir dönüşüm sürecine giren KKB bünyesinde bankalar arası kapalı devre çalışmasının yanı sıra benzer bir faydayı reel sektör için yaratmak üzere harekete geçildi.
  • Risk Merkezi’nin altyapısını hayata geçirmek için somut adımlar atıldı. Risk ve Çek Raporu’nun yanı sıra elektronik ortamda rapor talep ve teslimi süreçlerini sağlayan E-Rapor Sistemi hayata geçirildi.
  • Bireysel Borçluluk Endeksi’ni kullanıma açıldı.
timeline

2013

  • E-Rapor Sistemi lansmanı gerçekleştirildi.
  • Ticari Kredi Notu (TKN) lansmanı gerçekleştirildi.
  • Kredi Notu ve Çek Endeksi, Çek Raporu ve Risk Raporları ile birlikte sunulmaya başlandı.
  • Harita Bazlı Raporlama Hizmeti GeoMIS KRS üyesi kurumların hizmetine sunuldu.
  • TARDES ve GeoMIS internet siteleri faaliyete geçti.
  • Türkiye Bankalar Birliği (TBB) ile KKB arasında imzalanan sözleşmenin ardından Risk Merkezi çalışmaları başlatıldı. Bu çalışmaların tüm altyapısı ve operasyonu KKB tarafından üstlenildi.
timeline

2014

  • Findeks markası hayata geçirildi ve www.findeks.com web sitesi yayına alındı. Findeks basın lansmanı gerçekleştirildi. 360 derece iletişim kampanyası başlatıldı.
  • KKB’nin Türkiye’deki tüm üniversite öğrencilerine yönelik düzenlediği ilk kurumsal sosyal sorumluluk projesi “Hayal Edin Gerçekleştirelim” başlatıldı.
  • Çek Durum Sorgulama hayata geçirildi.
  • Hane Halkı Veri Tabanı ve Ticari Sicil Paylaşım Sistemi başladı.
  • Krediler Analiz Portalı açıldı.
  • Adres İşleme Hizmeti sunuldu.
  • Teminat Mektubu Durum Sorgulama (TMDS) hayata geçirildi.
  • Merkezi Karar Destek Sistemi (MKDS) kullanıma açıldı.
timeline

2015

  • Türkiye Bankalar Birliği (TBB) iş birliği ile Findeks Karekodlu Çek Sistemi uygulamaya alındı.
  • Ulusal Sahtecilik Tespit ve Önleme Hizmeti hayata geçirildi.
  • Finansal Kurumlar Birliği (FKB) Faktoring Fatura Havuzu hayata geçirildi.
  • Ankara’da hayata geçirilecek Veri Merkezi’nin temeli atıldı.
  • Çapraz Çek İlişkileri Sorgulama Uygulaması hizmete sunuldu.
  • IBAN Doğrulama Hizmeti hayata geçirildi.
  • KRS günlük paylaşım sistemi hizmete sunuldu.
timeline

2016

  • Karekodlu Çek 29796 sayılı Resmî Gazete ile 9 Ağustos 2016 tarihinde yasalaştı.
  • Çek Analiz Portalı devreye alındı.
  • LKS MİDES uygulaması hizmete sunuldu.
  • KKB Bilinmeyen Numara Hizmeti hayata geçirildi.
  • Tahsilat Skorları hizmete alındı.
  • Eğilim Skorları hayata geçirildi.
timeline

2017

  • Karekodlu çek uygulaması 1 Ocak 2017 itibarıyla zorunlu hale geldi.
  • KKB’nin Olağanüstü Durum Merkezi, Ankara’da tamamlanan KKB Anadolu Veri Merkezi’ne taşındı.
  • Görme engellilere eğitimde fırsat eşitliği sağlama hedefiyle “Sesli Soru Bankası” projesi KKB çalışanları tarafından hayata geçirildi.
  • Mücbir Hal Sorgulama ve BKM Üye İşyeri Ciro Bilgisi Sorgulama hizmetleri hayata geçirildi.
  • Münferit Sorgu Raporlamaları hizmete sunuldu.
  • Kredi Kullandırımı Anlık Paylaşım Servisi (KAPS) hizmete sunuldu.
timeline

2018

  • Findeks Karekodlu Çek Kayıt Sistemi, 1 Ocak 2018 itibarıyla geçerli hale geldi.
  • Elektronik Teminat Mektubu projesi hayata geçirildi.
  • Yabancı Para Kredi ve Gelir Sorgulama Sistemi hayata geçirilerek, firmaların döviz cinsinden gelir ve risklerinin anlık olarak izlenebilmesi sağlandı.
timeline

2019

  • Yenilenen Findeks Mobil Uygulaması kullanıcıların hizmetine sunuldu.
  • Karekodlu Çek hayata geçirildi.
  • BDDK Ürün ve Hizmet Ücretleri Portalı hizmete sunuldu.
  • KKB’nin TBB Risk Merkezi adına vekâleten sunduğu “Geçmiş Tarihli KRS Sorgulama” ile “Risk Merkezi Raporu’nun E-devlet Kapısı Üzerinden Sunulması” hizmetleri hayata geçirildi.
  • Sardis Ödülleri’nde Karekodlu Çek Sistemi Projesi Altın Sardis, Elektronik Teminat Mektubu Projesi ise Gümüş Sardis’e layık görüldü.
  • Sesli Soru Bankası Projesi, TİSK Kurumsal Sosyal Sorumluluk Ödül Programı’nda Yenilikçilik Ödülü’nün; İstanbul Marketing Awards kapsamında Sosyal Sorumluluk Projeleri İletişimi Kategorisinde Gold Ödülü’nün; Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarına Değer Katan Şirketler Ödülleri’nde Büyük Ödül’ün sahibi oldu.
timeline

2020

  • KKB Ar-Ge Merkezi kuruldu.
  • TCKN - GSM doğrulama hizmeti hayata geçirildi.
  • Tarım Kredileri Skoru hizmete sunuldu.
  • KKB Nova platformu kullanıma sunuldu.
  • KKB, Findeks Mobil Projesi ile Gümüş Sardis Ödülü kazandı.
  • “Findeks Yenilenen Mobil Uygulama İletişimi” kampanyası, Bronz Effie Ödülü’ne layık görüldü.
  • KKB, IDC Türkiye CIO Summit Ödülleri’nde İşin Geleceği-Metrics & KBIs kategorisinde birinci seçildi.
  • KKB’nin Dijital Dönüşüm Projesi, IDC DX Awards 2020 Ödülleri’nde Digital Trailblazer (Dijital Öncü) kategorisinde ikincilik ödülünün sahibi oldu.
timeline

2021

  • Findeks 5 milyon kullanıcıya ulaştı.
  • KKB Anadolu Veri Merkezi 5. yılını doldurdu.
  • Bireysel Kredi Notu (BKN) G6 Skor Entegrasyonu gerçekleştirildi.
  • Ticari Borçluluk Endeksi ve Web Skor hizmete sunuldu.
  • Kurum içi girişimcilik platformu “Dinamo” hayata geçirildi.
  • KKB Sürdürülebilirlik Raporu yayımlandı.
  • Yapay Zekâ ile çalışan sorgu bazlı “Suistimal Tespit Analiz Modeli” devreye alındı.
timeline

2022

  • Kredi Okuryazarlık Haftası toplumsal farkındalık projesi gerçekleştirildi.
  • Sürdürülebilirlik yaklaşımı doğrultusunda yenilenebilir enerji kullanımı için Anadolu Veri Merkezi (AVM)’nde güneş enerji santrali kurulum projesi tamamlandı.
  • Finans sektörü özelinde regülasyonlara uyumlu milli bulut teknolojileri projesi hayata geçirildi.
  • KRS’de 1 milyar sorgu adedine ulaşılarak bir önceki yıla kıyasla ürün kullanımında %70 artış sağlandı.
  • KRM’de 2022 Eylül ayında 14,6 milyon sorgu adediyle yıl içindeki en yüksek aylık sorgu adedine ulaşıldı. 2022 yıl genelinde ise yaklaşık 136 milyon sorgu ile önceki yıllara oranla en yüksek seviye görüldü.