Hakkımızda

Kredi Kayıt Bürosu, önde gelen dokuz bankanın ortaklığında 11 Nisan 1995 tarihinde kuruldu.

Tarihçe

1995 yılından bu yana katma değer yaratmaya devam ediyoruz.

Kredi Kayıt Bürosu (KKB), önde gelen dokuz bankanın ortaklığında 11 Nisan 1995 tarihinde kurulmuştur. Finans sektörünün köklü kuruluşları arasında yer alan KKB, 2017 yıl sonu itibarıyla 44 banka, 61 faktoring, 23 leasing, 4 sigorta, 14 tüketici finansman, 7 varlık yönetim şirketi ve 3 diğer olmak üzere toplam 156 üyeye sahiptir. 5411 sayılı Bankacılık Kanunu’nda öngörüldüğü üzere (md.73/4) en az beş banka tarafından kurulacak şirketler vasıtasıyla yapacakları her türlü bilgi ve belge alışverişini sağlamak üzere kurulmuş bir şirket olan KKB’de üye statüsünde bulunan kuruluşlar, ilgili Kanun’un aynı maddesi uyarınca, müşterilerine ait kredi bilgilerini Nisan 1999’dan bu yana birbirleriyle paylaşmaktadır.

25 Şubat 2011 tarihinde yayımlanan 6111 sayılı Kanun ile 5411 Sayılı Bankacılık Kanunu’na Ek Madde 1 ve Geçici Madde 28 ilave edilmiş, Ek Madde 1 ile de Türkiye Bankalar Birliği (TBB) nezdinde, kredi kuruluşları ile Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu’nca uygun görülecek finansal kuruluşların müşterilerinin risk bilgilerini toplamak ve söz konusu bilgileri bu kuruluşlar ile gerçek veya tüzel kişilerin kendileriyle ya da onay vermeleri koşuluyla özel hukuk tüzel kişileri ve üçüncü gerçek kişiler ile de paylaşılmasını sağlamak üzere Risk Merkezi (RM) kurulmuştur. Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) nezdindeki Risk Santralizasyon Merkezi’nin devri ile Türkiye Bankalar Birliği Risk Merkezi, 28 Haziran 2013 tarihinde faaliyete geçmiştir. KKB, TBB Risk Merkezi’ne vekâleten tüm operasyonel ve teknik faaliyetleri kendi bünyesinde yürütmenin yanı sıra 180 Risk Merkezi üyesi finansal kuruluşa veri toplama ve paylaşım hizmeti vermektedir.

Ocak 2013 tarihinde hizmete sunduğu Çek Raporu, Risk Raporu ve Elektronik Rapor Sistemi ile KKB, yalnız finansal kuruluşlara değil, aynı zamanda bireylere ve reel sektöre yönelik hizmetler de sunmaya başlamıştır. Eylül 2014 tarihi itibarıyla KKB, tüketici yüzünü temsil eden Findeks platformu ile bireyler ve reel sektöre yönelik hizmetleri tek bir çatı altında toplamıştır. KKB, 2015 yılında da geliştirdiği yeni ürün ve hizmetlerin yanı sıra sektörel iş birlikleri ile başta bankacılık, finans sektörü ve reel sektör için olmak üzere katma değer yaratmaya devam etmiştir. Son olarak 2015 yılında KKB tarafından hayata geçirilen, 2016 yılında yasa ile kullanımı zorunlu hale gelen ve 1 Ocak 2017 itibarıyla yürürlüğe giren Karekodlu Çek Sistemi ile daha şeffaf ve güvenli bir ticari hayat için önemli bir adım atılmıştır.

Vizyon

Yarattığımız inovatif ürünler ve hizmetler ile beklentileri aşarak Türkiye’nin büyüyen değeri ve dünyanın örnek alınan lider kredi bürosu olmak.


Misyon

Finans sektörü ile reel sektörün finansal ihtiyaçlarını karşılayan bilgi ve teknolojiyi en iyi şekilde sunmak, kurumların operasyonel verimliliklerini artırmak.


Stratejiler

TBB RM’ye en üst güvenlik standartları ve hizmet seviyesi ile sunduğumuz katma değerli ürün ve hizmetlerle müşteri riskinin yönetimini geliştirerek mevcut veri tabanının zenginleştirilmesini sağlamak

BIG DATA konsepti ile veri zenginliğine dayalı analitik modeller geliştirmek ve farklı sektörlerin etkin risk yönetimi ihtiyacını karşılamak

Reel sektör ve bireylere yönelik ürün ve hizmetler geliştirerek alacak riski yönetimi ve finansal okuryazarlık bilincini artırmak

Bulut bilişimi ve bulut üzerinden sunulan hizmet çeşitliliğini destekleyen yerli AR-GE faaliyetlerine katkıda bulunmak

Teknoloji üreten firmalarla işbirlikleri yapmak ve reel sektörün bilgi teknolojilerine erişim maliyetlerini düşürerek farkındalığı artırmak

KKB üye kuruluşları ve RM adına ekonomik / finansal görünüm ve gidişata yönelik kapsamlı rapor ve makro-ekonomik gösterge hizmetleri sunmak

Farklı kurumlar tarafından yapılan işlemleri merkezileştirerek operasyonel verimlilik ve maliyet avantajı sunmak

Farklı sektörlerde doğabilecek ihtiyaçları etkin bir şekilde analiz ederek uygun çözümler sunmak

Sosyal sorumluluk projeleri ile topluma ve çevreye fayda sağlayarak bu konudaki toplum bilincini artırmak

Çalışan memnuniyetinin üst düzeyde olduğu, kurumsallığı ön planda tutan ve eşitlik ilkesini gözeten bir kurum olmak

Kilometre Taşları

KKB, Türkiye’nin ekonomisinin gelişimine katkıda bulunmak adına yeni görevler üstlenerek kurumsal gelişimini sürdürmektedir.

  • KKB Kilometre Taşları, 1995

    Kredi Kayıt Bürosu (KKB) 11 Nisan 1995 tarihinde kuruldu.

  • KKB Kilometre Taşları, 1999

    Nisan ayında Kredi Referans Sistemi (KRS) hayata geçirildi.

    17 Aralık 1999 tarihinde Bankalar Kanunu’nda yapılan değişiklikle banka, sigorta şirketi ve tüketici finansman şirketleri gibi kurumların yanı sıra BDDK’nın uygun göreceği diğer şirketlerin de KKB’ye üye olabilmesi sağlandı.

  • KKB Kilometre Taşları, 2000

    Nisan ayında Müşteri İtirazları Değerlendirme Sistemi (MİDES), Eylül ayında ise Sahte Bilgi Belge Beyan Başvuru Alarm Sistemi (SABAS) hayata geçirildi. Kasım ayında MİDES, bir müşteri itirazının maksimum iki saat içerisinde yanıtlanabilmesine olanak sağlayan elektronik ortama taşındı.

  • KKB Kilometre Taşları, 2001

    Haziran ayında Kredi Hesap Kayıtları’nın yanı sıra Kredi Başvuru Kayıtları da paylaşıma açıldı.

  • KKB Kilometre Taşları, 2002

    Bilgi Doğrulama Sistemi (BDS) hayata geçirildi.

  • KKB Kilometre Taşları, 2004

    Bireysel Kredi Notu (BKN) hayata geçirildi.

  • KKB Kilometre Taşları, 2005

    Haziran ayında Kurumsal Büro Sistemi, üyelerin kullanımına açıldı.

  • KKB Kilometre Taşları, 2006

    MİDES, Bilgi Doğrulama ve Acil Güncelleme Sistemi tamamen online altyapıya sahip interaktif bilgi paylaşım platformlarına dönüştü.

    Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu’nun 9. maddesinde öngörülen düzenleme kapsamında Limit Kontrol Sistemi (LKS) uygulamaya alındı.

  • KKB Kilometre Taşları, 2007

    İnternet Sahtekârlıkları Alarm Sistemi (IFAS), Şubat ayında hayata geçirildi.

  • KKB Kilometre Taşları, 2008

    Kurumsal Büro Sistemi’ne İpotekli Gayrimenkuller, İhale Yasaklıları ve Karşılıksız Çek Bilgileri’nin eklenmesiyle veri tabanı zenginleştirildi.

    SABAS’ın teknik altyapısı geliştirilerek KKB sistemiyle entegre çalışmaya başlaması sağlandı.

  • KKB Kilometre Taşları, 2009

    Üyeler ile günlük olarak paylaşılan karşılıksız çek bilgilerini sorgulamaya yönelik “Karşılıksız Çek Sorgulama Sistemi” kuruldu.

  • KKB Kilometre Taşları, 2012

    Hızlı bir dönüşüm sürecine giren KKB bünyesinde bankalar arası kapalı devre çalışmasının yanı sıra benzer bir faydayı reel sektör için yaratmak üzere harekete geçildi.

    Değişen vizyon ve ihtiyaçlara paralel olarak organizasyon yapısı yenilendi, yeni kurumsal kimlik çalışmaları tamamlandı.

    Risk Merkezi’nin altyapısını hayata geçirmek için somut adımlar atıldı. Risk ve Çek Raporu’nun yanı sıra elektronik ortamda rapor talep ve teslimi süreçlerini sağlayan E-Rapor Sistemi hayata geçirildi.

  • KKB Kilometre Taşları, 2013

    Elektronik Rapor Sistemi (E-Rapor Sistemi) lansmanı gerçekleştirildi.

    Ticari Kredi Notu (TKN) lansmanı gerçekleştirildi.

    Kredi Notu ve Çek Endeksi, Çek Raporu ve Risk Raporları ile birlikte sunulmaya başlandı.

    KKB üyelerine düzenli olarak e-Bülten gönderimine başlandı.

    Harita Bazlı Raporlama Hizmeti GeoMIS KRS üyesi kurumların hizmetine sunuldu.

    TARDES ve GeoMIS internet siteleri faaliyete geçti.

    Üye kurumların da desteği ile KRM veri kalitesi puanı %80’den %90’a yükseldi.

    Bireysel Kredi Notu (BKN) güçlendirilmiş dördüncü versiyonu ile kullanıma açıldı.

    Türkiye Bankalar Birliği (TBB) ile KKB arasında imzalanan sözleşmenin ardından Risk Merkezi çalışmaları başlatıldı. Bu çalışmaların tüm altyapısı ve operasyonu KKB tarafından üstlenildi.

    www.kkb.com.tr yenilendi.

  • KKB Kilometre Taşları, 2014

    Findeks markası hayata geçirildi ve www.findeks.com web sitesi yayına alındı. Findeks basın lansmanı gerçekleştirildi. 360 derece iletişim kampanyası başlatıldı.

    KKB’nin Türkiye’deki tüm üniversite öğrencilerine yönelik düzenlediği ilk Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesi “Hayal Edin Gerçekleştirelim” başlatıldı. www.hayaledingerceklestirelim.com web sitesi hayata geçirildi.

    GeoMIS Harita Bazlı Raporlama Hizmeti ile “Oracle 2014 Innovator Excellence” ödülü kazanıldı.

    Çek Durum Sorgulama hayata geçirildi.

    Hane Halkı Veri Tabanı ve Ticari Sicil Paylaşım Sistemi başladı.

    Krediler Analiz Portalı açıldı.

    Adres İşleme Hizmeti sunuldu.

    Teminat Mektubu Durum Sorgulama (TMDS) hayata geçirildi.

  • KKB Kilometre Taşları, 2015

    Türkiye Bankalar Birliği (TBB) iş birliği ile Findeks Karekodlu Çek Sistemi uygulamaya alındı.

    Ulusal Sahtecilik Tespit ve Önleme Hizmeti hayata geçirildi.

    Finansal Kurumlar Birliği (FKB) Faktoring Fatura Havuzu hayata geçirildi.

    Ankara’da hayata geçirilecek Veri Merkezi’nin temeli atıldı.

    Çapraz Çek İlişkileri Sorgulama Uygulaması hizmete sunuldu.

    IBAN Doğrulama Hizmeti hayata geçirildi.

    KRS günlük paylaşım sistemi hizmete sunuldu.

    Tüm Oto Kiralama Kuruluşları Derneği (TOKKDER) iş birliği ile araç kiralama sektörüne özel olarak tasarlanan Reel Sektör Kredi Değerlendirme Sistemi hayata geçirildi.

    “Hayal Edin Gerçekleştirelim” sosyal sorumluluk proje yarışmasının ikinci dönemi düzenlendi.

  • KKB Kilometre Taşları, 2016

    Karekodlu Çek 29796 sayılı Resmi Gazete ile 09 Ağustos 2016 tarihinde yasalaştı.

    Ankara’da yer alan KKB Anadolu Veri Merkezi’nin inşaatı ve altyapısı tamamlandı.

    Çek Analiz Portalı devreye alındı.

    LKS MİDES uygulaması hizmete sunuldu.

    KKB Bilinmeyen Numara Hizmeti hayata geçirildi.

    Tahsilat Skorları hizmete alındı.

    Eğilim Skorları hayata geçirildi.

    TKN 2. versiyon hizmete sunuldu.

    IBAN Doğrulama hayata geçirildi.

    Çapraz Çek Sorgulama Hizmeti kullanıma sunuldu.

    Toplam yıllık işlem sayısı 1 milyarı aştı.

    “Hayal Edin Gerçekleştirelim” sosyal sorumluluk proje yarışmasının üçüncüsü gerçekleştirildi.

Yönetim Kurulu

Yönetim Kurulu, Kredi Kayıt Bürosu Genel Müdürü’nün yanı sıra Türkiye’nin önde gelen dokuz bankasının temsilcilerinden oluşuyor.

Mehmet Sebahattin BULUT
Yönetim Kurulu Başkanı
Gökhan ERTÜRK
Yönetim Kurulu Başkan Vekili
Yönetim Kurulu Üyesi
Adına Şükrü Alper EKER
Yönetim Kurulu Üyesi
Adına Ege GÜLTEKİN
Yönetim Kurulu Üyesi
Adına İzzet Oğuzhan ÖZARK
Murat BİLGİÇ
Yönetim Kurulu Üyesi
Mehmet Emin KARAAĞAÇ
Yönetim Kurulu Üyesi
Demir KARAASLAN
Yönetim Kurulu Üyesi
Veysel SUNMAN
Yönetim Kurulu Üyesi
Kasım AKDENİZ
Yönetim Kurulu Üyesi