Finansal Raporlama ve Mali İşler Bölümü
KKB’DE FİNANSAL RİSKLERİ AZALTAN, ŞİRKET KREDİBİLİTESİNİ YÜKSELTİCİ POLİTİKALAR BELİRLENMEKTE VE İZLENMEKTEDİR.
Finansal Raporlama ve Mali İşler Bölümü, finansal faaliyetlere ilişkin mükellefiyetlerin ve raporlamaların zamanında ve doğru bir şekilde yerine getirilmesi için mali etkinliğin planlanmasıyla faaliyet sonuçlarının izlenerek sistematik bir şekilde kayıt altına alınmasından sorumludur. Bölüm bu sorumluluklarını yerine getirirken; kurumun stratejik hedefleri, yasal düzenlemeleri ve kamu yararını esas almaktadır.
Bölümün temel faaliyetleri arasında;
- Vergi yükümlülüklerinin takibi ve yerine getirilmesi,
- Nakit akış optimizasyonu,
- Üst Yönetimin talep ettiği raporlamaların yapılması,
- İlgili kamu otoritelerinin düzenlemeleri doğrultusunda gerekli bilgi, belge ve raporların sağlanması,
- Operasyonel birimlerin tamamen kendi uzmanlık alanlarına yoğunlaşmalarını ve verimliliklerinin en üst düzeye çıkarılmasını teminen ihtiyaç duydukları her türlü desteğin mevzuat çerçevesinde süratle sağlanması yer almaktadır.
Mali İşler Yönetimi Birimi
Mali İşler Yönetimi, 2021 yılı faaliyet döneminde; muhasebe ve finans operasyonlarını, muhasebe standartlarına ilişkin usul ve esaslar doğrultusunda başarıyla yürütmüştür.
Bu kapsamda;
- Kamu otoritelerinin düzenlemeleri doğrultusunda finansal raporların hazırlanarak ilgili birimlere ve kamuoyunun bilgisine sunulmasının yanı sıra vergi yükümlülükleri de tam zamanında ve eksiksiz yerine getirilmiştir.
- Finansal riskleri azaltan, şirket kredibilitesini yükseltici politikalar belirlenmekte ve izlenmektedir.
- Nakit girişlerinin optimal getiri sağlayacak şekilde değerlendirilmesi amacıyla nakit akışı planlamaları yapılmıştır.
- Mali faaliyetlerle ilgili mevzuat değişiklikleri takip edilerek gerekli düzenlemeler gerçekleştirilmiştir.
- Etkin kaynak kullanımını sağlamak ve planlama yapabilmek adına tahsilatların takip işlemleri ve tahsil edilme durumları hakkında ilgili departmanlara bilgi verilmiştir.
- Kurumun sahip olduğu varlıkların bakım ve onarım giderleri, çeşitli projeler için yapılan harcamalar, varlıkların korunmasına yönelik sigorta giderleri, hizmet üretim giderleri ve genel yönetim giderleriyle yasalardan kaynaklanan mali yükümlülüklerin mevzuat uyarınca kontrolleri yapılarak ödemeleri gerçekleştirilmiştir.
- Kurumun AR-GE proje harcamalarına konu işlemler ve yasalardan kaynaklanan mali yükümlülüklerin mevzuat uyarınca kontrolleri yapılarak kayıtları gerçekleştirilmiştir.
- Kurumun teşvik başvurularına ait tüm yazışmalar ve başvuru süreçleri yapılarak, süreç takibi sağlanmıştır.
- BDDK düzenlemelerine tabi bir şirket olarak, Türkiye Muhasebe ve Finansal Raporlama Standartları’nda yürütülmesi gereken, tüm yasal raporlama ve bağımsız dış denetim çalışmalarına destek verilmiştir.
- Kurum içinden gelen her türlü görüş talebine vergi mevzuatı çerçevesinde yanıt verilmiştir.
KKB, BDDK düzenlemelerine tabi bir şirkettir.
Bütçe ve Raporlama Birimi
Bütçe ve Raporlama Birimi, kurumun stratejileri doğrultusunda bütçe yönetimi, finansal ve MIS raporlama faaliyetlerini verimliliği ön planda tutarak yürütmektedir.
Kurum tarafından belirlenen politika ve hedeflere uygun olarak bütçe planlama, kontrol, raporlama ve yönetim faaliyetlerini gerçekleştirmektedir.
Bütçe takibini etkin bir şekilde yaparak hazırladığı bütçe gerçekleşme raporları doğrultusunda birim yöneticileri ve üst yönetimi bilgilendirmekte, gerekli olması durumunda bütçe revize süreçlerini yönetmektedir.
Bütçe ve yıllık finansal planlar doğrultusunda belirlenen hedeflerin hazırlanma sürecine destek vermekte, bu hedeflerin performans ölçümlerini gerçekleştirmekte ve paylaştığı analiz sonuçları ile üst yönetim ve iş birimlerinin karar alma süreçlerine doğrudan destek olmaktadır.
Kurumun fiili mali tabloları ve bütçe karşılaştırmalarının yer aldığı aylık faaliyet sonuçlarını Üst Yönetim ile paylaşmakta, Yönetim Kurulu’na hazırlanan tüm sunum ve raporların konsolidasyonunu sağlamaktadır.
Kurumun stratejileriyle uyumlu olarak kurmuş olduğu verimli raporlama altyapısı sayesinde hazırladığı analizleri tüm KKB iş birimleri ve üst yönetim ile hızlı ve etkin şekilde paylaşmaktadır.
Yeni proje ve ürünlerin finansal fizibilite çalışmalarını gerçekleştirerek, KKB bünyesindeki yönetimini sağlamakta ve üst yönetimin stratejik karar alma süreçlerine doğrudan katkı sunmaktadır.
Kurumun stratejileri doğrultusunda finansal yönetim, raporlama ve kontrol sistemlerinin altyapılarını kurmakta ve geliştirmektedir. Bu kapsamda, 2021 yılında “Robotik Süreç Otomasyonu” sistemi raporlama araçlarına dâhil edilmiştir. Robotik raporlama altyapısı ile sağlanan kaynak tasarrufu farklı çalışmalarda değerlendirilerek katma değerli yeni raporlar envantere katılmıştır. 2022 yılında da robotik raporlama altyapısının geliştirmelerine devam edilerek verimliliğin daha da artırılması hedeflenmektedir.
2021 yılında “Robotik Süreç Otomasyonu” sistemi raporlama araçlarına dâhil edilmiştir.
Satın Alma ve Sözleşme Yönetimi Birimi
Satın Alma ve Sözleşme Yönetimi Birimi faaliyetlerini 2021 yılında da kurumsal yapı ve denetim süreçleri ile prosedürleri dikkate alarak sürdürmüştür. KKB’nin inovasyon stratejisine paralel olarak iş süreçlerinde teknolojinin payını ve verimliliği artırmak ve gerçekleştirilen satın alma işlemlerinde maliyetleri olabildiğince azaltmak öncelik olarak kabul edilmiştir. Bu bağlamda tüm süreçlerde dijitalleşme, iç ve dış paydaş memnuniyeti ve kontrol ortamının güçlendirilmesi hedeflenmiştir. Geliştirilen raporlama altyapısı sayesinde Bütçe ve Raporlama ve Mali İşler Yönetimi iş birimleriyle paylaşılan raporların etkinliğinin artırılması sağlanmıştır.
- Kurumun stratejileri ve bütçe planlarıyla uyumlu olacak şekilde, iş birimlerinin talepleri doğrultusunda tüm ürün ve hizmet alımları gerçekleştirilmiş, bu alımları yaparken tedarikçi risk ve performansları değerlendirilmiş ihale, pazarlık ve sipariş süreçleri uçtan uca yönetilerek sözleşme ve fatura adımlarına destek verilmiştir.
- Kurumun tüm ürün, üye, müşteri ve tedarikçi sözleşmelerinin süreçleri yönetilmiş, destek ve dış hizmet kapsamında yer alan sözleşmeler için süreç gerekliliklerinin kontrolü sağlanmıştır. İlgili sözleşmelerin tüm arşivleme işlemleri gerçekleştirilerek sürdürebilirlik sağlanmıştır.
- Kurumun sahip olduğu demirbaş ve stokların envanter sistemine kayıtları oluşturulmuş, bu kaynakların verimli şekilde kullanılmasına olanak sağlayan ve bunların kurum prensipleri doğrultusunda ilgililerine teslim eden/alan, zimmet işlemlerinin gerçekleştirilmesi sağlanmış ve düzenli olarak yapılan sayımlarla bu işlemler takip ve kontrol edilmiştir.
