Kredi Kayıt Bürosu tarafından hayata geçirilen finansal hizmet platformu Findeks’in ticarette çeke duyulan güveni yeniden tesis etmek ve çekte sahteciliğe önlem almak amacıyla geliştirdiği Karekodlu Çek Sistemi, International Data Corporation (IDC) tarafından iki ödüle layık görüldü.
International Data Corporation’un (IDC) Türkiye finans sektöründeki kıdemli karar vericilere yönelik olarak müşteri deneyimini güçlendirmek adına sektördeki yenilik ve stratejileri tartışmak üzere düzenlediği ‘Finans Teknoloji Konferansı’ İstanbul Swissotel The Bosphorus’ta gerçekleştirildi. Konferansın ardından International Data Corporation (IDC) tarafından bu yıl ilk kez 3 ayrı sektör için düzenlenen ‘Sektörel Teknoloji Ödülleri’ sahiplerini buldu. Kredi Kayıt Bürosu’nun finansal hizmet platformu Findeks’in ticarette çeke duyulan güveni yeniden tesis etmek ve çekte sahteciliğe önlem almak amacıyla geliştirdiği Findeks Karekodlu Çek Sistemi, iki ayrı kategoride ödüle layık görüldü.
Dünyada bir ilk olma özelliği taşıyan, çek üzerindeki karekod vasıtasıyla çek yaprağı ve keşidecinin çek ödeme geçmişi hakkında detaylı bir rapor hizmeti sunan Findeks Karekodlu Çek Sistemi, 20 Ekim Perşembe akşamı düzenlenen ödül töreninde ‘Finansal Tabana Yayılma’ kategorisinde ikincilik, ‘Güvenlik ve Hile / Suistimal Yönetimi’ kategorisinde ise üçüncülük ödüllerinin sahibi oldu.
"Bi Acayip Kedi Sezai", Türkiye'nin alanında en prestijli iletişim ödüllerinin sahiplerini bulduğu Kristal Elma Ödülleri'nde 1 Gümüş, 1 Bronz ödüle layık görüldü!
Güçlü sezgileri ve sevimliliği ile kalplerde yer edinen Sezai'yi özleyenler için:
Findeks Karekodlu Çek Uygulaması
Ağustos ayında yayımlanan 6728 sayılı kanun ile birlikte çekle ilgili verilecek cezalar yeniden belirlendi. Ayrıca karşılıksız çek riskini büyük oranda önleyecek çeklerde karekod uygulaması 1 Ocak 2017’de zorunlu hale getirildi.
Ticari ödemelerde en çok kullanılan enstrümanlardan biri olan çekleri , 5941 sayılı Çek Kanunu’na istinaden, karekod okutma ve bilgi paylaşım sistemine kaydetme zorunluluğu getirildi. Yasal zorunlulukla birlikte, çek sahibinin geçmiş çek ödeme performansına ilişkin veriler karekod ile üçüncü kişilerin erişimine açılırken; karekodla sunulan bu bilgiler KKB Kredi Kayıt Bürosu A.Ş. tarafından Haziran 2015’te hayata geçirilen Findeks Karekodlu Çek Uygulaması sayesinde okunabilecek.
Karekodlu Çek Nasıl Çalışır?
Karekodlu çeki elinde bulunduran kişi, Findeks mobil uygulaması ile çeki okutabiliyor.
Findeks mobil uygulamasına giriş yapan kişi, açılan ekrandaki “Çek Raporu” /”Diğer Kişi Çek Raporları” adımlarını izleyerek elindeki karekodlu çekin üzerinde yer alan karekodu okutur.
Çekin üzerindeki karekod okutulduğunda ekranda aşağıdaki bilgiler görüntülenecektir.
Bu bilgilerin hemen altında bulunan “Rapor Al” butonuna basıldığında da Karekodlu Çek Raporu görüntülenebilir.
Ticari hayatta bir devrim olarak nitelendirilen Karekodlu Çek Uygulaması ile sektöre sağlanacak avantajları nelerdir?
Bankalar tarafından düzenlenen teminat mektuplarını elinde bulunduran muhatapların, kendilerine hitaben verilen ilgili mektubu banka nezdinde teyit edebilecekleri bir sistem olan Teminat Mektubu Durum Sorgulama(TMDS) uygulaması, 2016 Ağustos ayı itibarıyla tüm üyelerimizin hizmetine sunulmaya başlanmıştır.
TMDS uygulaması aracılığıyla, teminat mektubunu elinde bulunduran muhatabın, mektup üzerinde bulunan “Banka Adı, Şube Adı, Teminat Mektubu Sıra Numarası, Tutar, Dövüz Kodu” ve “Vade” bilgileri üzerinden teminat mektubunun geçerliliğini sorgulayabilmesi sağlanmıştır.
Uygulama sayesinde matbu halde dolaşımda olan mektupların teyitlerinin hızlı bir şekilde yapılabilmesi, zaman tasarrufu sağlanabilmesi, operasyonel maliyetlerin düşürülmesi ve sahtekârlık girişimlerinin tespit edilmesine yardımcı olunması amaçlanmıştır.
Uygulamayı kullanmak isteyen kurumlar KKB Web Uygulama Ekranları veya web servisi yazarak hizmet alabilmektedirler.
TMDS hizmetinden yararlanabilmek için KKB Kurum temsilciniz ile iletişime geçebilir, iletisim@kkb.com.tr’ye mail atabilir ya da 444 99 67 nolu telefondan müşteri temsilcimiz ile görüşebilirsiniz.
Elektronik Teminat Mektubu projesi kapsamında bankaların düzenlediği teminat mektuplarının elektronik ortama taşınması, mektubun yaşam döngüsü boyunca gerçekleştirilecek işlemlerin elektronik ortamda geçekleştirilmesi amaçlanmaktadır.
Teminat Mektuplarının elektronik ortama taşınması kapsamında çalışmalar başlatılarak, 2017 yılı içerisinde sürecin tamamlanması planlanmaktadır.
Finans kurumları için en önemli konulardan biri mevcut ve potansiyel müşterilerle doğrudan iletişime geçebilmektir. Müşteri bilgileri ne kadar güncel ve doğru ise müşteriye ulaşma oranı da o kadar yüksek olmaktadır.
KKB Bilinmeyen Numara Hizmeti ile telefon numarası bulunmayan, iletişim bilgilerinin doğruluğundan emin olunmayan ya da mevcut iletişim bilgileri hatalı olan müşterilerin, güncel bilgileri elde edilerek tahsilat süreçleri kısaltılabilir veya doğru hedef kitleye kısa sürede ulaşılarak satış veya pazarlama faaliyetleri verimli şekilde gerçekleştirilebilir.
Rehberlik servislerinde bulunan izinli telefon datası üzerinden hizmet vermekte olan KKB Bilinmeyen Numara Hizmeti kapsamında;
Uygulamayı kullanmak isteyen kurumlar KKB Web Uygulama Ekranları üzerinden münferit ya da toplu sorgu yapabilmektedirler.
KKB Bilinmeyen Numara hizmetinden yararlanabilmek için KKB Kurum temsilciniz ile iletişime geçebilir, iletisim@kkb.com.tr’ye mail atabilir ya da 444 99 67 nolu telefondan müşteri temsilcimiz ile görüşebilirsiniz.
GeoMIS Memzuç, harita bazlı raporlamaya imkân sunan interaktif KKB uygulamalarını içeren GeoMIS ürün ailesinin en yeni üyesidir.
Uygulama ile yıllık olarak finans kurumlarından alınan kredi limit ve risk bilgilerinin, şube il ve ilçesi bazında harita üzerinde raporlanması sağlanmaktadır.
GeoMIS Memzuç uygulaması, bankalar ve finans kurumları tarafında bildirilen hem ticari hem bireysel nitelikli kredi limit, kredi risk ve tasfiye olunacak alacak bilgilerini içermektedir. Söz konusu veriler üzerinden raporlama yapabilen GeoMIS Memzuç uygulaması, il ve ilçe bilgilerini kullanarak şube kırılımında raporladığı verileri harita üzerinde de görselleştirmektedir.
GeoMIS ailesinin en önemli özelliği kurumların kendi rakamlarını görebilmeleri, ayrıca kendilerini aynı sektörde hizmet verdikleri kurumlardan oluşan karşılaştırma grubu rakamlarının ortalamaları ve sektör rakamlarının ortalamaları ile kıyaslayabilme imkânı sunmasıdır. Bu sayede GeoMIS ailesini kullanan kurumlar il/ilçe bazında ve Türkiye genelinde Pazarlama, Satış, Tahsis, CRM ve birçok alanda ihtiyaçları olan raporlamalara çok fazla çaba sarf etmeden ulaşabilmektedirler.
GeoMIS Memzuç’un;
GeoMIS ailesinde yer alan GeoMIS Bireysel, GeoMIS Kurumsal/Çek, GeoMIS Memzuç, Krediler Analiz Portalı ve Çek Analiz Portalı uygulamalarından yararlanabilmek için KKB Kurum temsilciniz ile iletişime geçebilir, iletisim@kkb.com.tr’ye mail atabilir ya da 444 99 67 nolu telefondan müşteri temsilcimiz ile görüşebilirsiniz.
KKB olarak üyelerimize sunduğumuz hizmetlerin sürekliliğinin sektörün devamlılığı için önemli olduğunun bilincinde olarak ISO22301 İş Sürekliliği Yönetim Sistemi standardı çerçevesinde çalışmalarımıza devam ediyoruz. Uzun yıllardır kurumun hizmetlerini, operasyonlarını ve teknik altyapısını her türlü olağanüstü durum senaryosuna hazırlıklı ve dirençli kılmak için çalışmaktayız.
Bu kapsamda “Bilgi Alışverişi, Takas Ve Mahsuplaşma Kuruluşlarında Bilgi Sistemleri Yönetiminde Esas AIınacak İlkeler ile İş Süreçleri ve Bilgi Sistemlerinin Denetimine İlişkin Tebliğ”nin de desteklediği gibi Olağanüstü Durum Merkezi geçiş tatbikatını, bu yıl 19 Kasım 2016 tarihinde 112 üyemizin katılımı ile başarılı bir şekilde gerçekleştirmiş olduğumuz belirtmek ve detayları sizlerle paylaşmak isteriz.
Olağanüstü Durum Merkezi’ne geçiş tatbikatı 19 Kasım 2016 tarihinde, saat 04.00’da başlamış olup, kritik hizmetler için 6 saat olarak belirlenen hedef kurtarma süre limitini geçmeyecek şekilde başarılı bir şekilde saat 08.59’da tamamlanmıştır. Takip eden 13 saat boyunca üyelerimize Olağanüstü Durum Merkezi üzerinden sorunsuz bir şekilde hizmet verilmeye devam edilmiştir. Ana veri merkezine geri dönüş çalışmaları ise 19 Kasım 2016 tarihinde, saat 22.00’da başlamış olup, 20 Kasım 2016 tarihinde, saat 00.42 itibarıyla sorunsuz bir şekilde tamamlanarak hizmetlerimiz üyelerin kullanımına açılmıştır.
Olağanüstü Durum Merkezi’ne geçiş tatbikatına üyelerimizin %61’i katılım sağlamış olup, her geçen sene daha fazla üyemizin tatbikata katılım sağlamasını hedeflemekteyiz. Tatbikat ile ilgili ilk bilgilendirme e-posta yoluyla 12 Ekim 2016 tarihinde üyelerle paylaşılmış ve tatbikat kapsamında geçiş ve geri dönüş faaliyetleri esnasında üye/müşterilere gerekli bilgilendirmeler telefon, e-posta ve kesinti ekranları ile sağlanmıştır.
Gerçekleştirmekte olduğumuz İş Sürekliliği tatbikatlarının sonuçlarını ve geri bildirimleri doğru analiz ederek, altyapımızı güçlendirmeye ve süreçlerimizi olgunlaştırmaya devam etmekteyiz.
Görüş ve önerilerinizi iletisim@kkb.com.tr veya 444 99 67 nolu telefon üzerinden bizlerle paylaşabilirsiniz.